galat-ı meşhur lügat-ı fasihten evladır.
Tasrih mukabelesinde delalete itibar yoktur.
(açık beyan karşısında çıkarsamalara itibar edilmez)
Sarahat Karşısında Delâlete İtibar Yoktur
Şek ile yakin zail olmaz.
Arizi sıfatlarda asıl olan ademdir.
kelâmda aslolan mânay-i hakikidir
Şek ile yakin zail olmaz.
Arizi sıfatlarda asıl olan ademdir.
kelâmda aslolan mânay-i hakikidir
Mevrid-i Nasda İctihada Mesağ Yoktur
Meşakkat kolaylığı celbeder
mâni zail oldukta mebnû' avdet eder
zarar-ı âmmı defi' için zarar-ı hass ihtiyar olunur
Def-i Şer, Celb-i Nef'a racihtir
Meşakkat kolaylığı celbeder
mâni zail oldukta mebnû' avdet eder
zarar-ı âmmı defi' için zarar-ı hass ihtiyar olunur
Def-i Şer, Celb-i Nef'a racihtir
Ezmanın tegayyürü ile ahkâmın tegayyürü inkâr olunamaz
Ehven-i şerreyn ihtiyar olunur
Sakıt olan şey avdet etmez
Sâkite bir söz isnad olunmaz. Lakin maraz-ı hacette sükût beyandır
Tevehhüme itibar yoktur.
Külfet ni'mete ve ni'met külfete göredir
Bikaderil-imkan şarta riayet olunmak lazım gelir
Beyyine, hilaf-ı zahiri isbat için, yemin aslı ibkâ içindir.
Ehven-i şerreyn ihtiyar olunur
Sakıt olan şey avdet etmez
Sâkite bir söz isnad olunmaz. Lakin maraz-ı hacette sükût beyandır
Tevehhüme itibar yoktur.
Külfet ni'mete ve ni'met külfete göredir
Bikaderil-imkan şarta riayet olunmak lazım gelir
Beyyine, hilaf-ı zahiri isbat için, yemin aslı ibkâ içindir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder